17 de maig del 2015

SCRATCH: Arkanoid


El clàssic joc pica-maons es pot replicar sense gran esforç en Scratch.
Començarem per dibuixar els objectes que necessitem. Dibuixeu quatre objectes:

  • D'una banda la paleta, l'anomenes paleta. 
  • d'altra banda la pilota, l'anomenes pelota
  • i finalment un maó que pintarem d'un determinat color, l'anomenes ladrillo
  • Una línia llarga que la posareu al fons del joc. L'anomenareu linea
Desplaceu els objectes als llocs on voleu que estiguin. De maó feu-ne només un, la resta els duplicareu un cop el codi funcioni

Ara que ja tenim els objectes, comencem a programar. El primer que farem és moure la paleta. Clica sobre la icona de la paleta i copia els següent codi a la pantalla.


La pala es controla amb el moviment del ratolí.

Ara cliqueu sobre el dibuix de la pilota i copia els següents codis:


El primer mou la pilota, si canvieu el nombre de passos, canviareu la velocitat.



El segon canvia la direcció cada cop que toca la paleta. Podeu variar els números a l'atzar per veure els resultats.

Ara clica sobre el maó i copia el seu codi. Heu de crear la variable puntos.

Utilitzant una variable punts podrem anar sumant de a 10 cada vegada que es trenca un maó. Utilitzem Enviar ladrilloroto per enviar un senyal a la pilota als efectes que canviï de direcció. De no fer això la mateixa seguiria de llarg i amb el mateix tir trencaria diversos blocs.


Torna a clicar la pilota i copia el següent codi:
Cada cop que toca un maó, canvia la direcció.

Provem el joc fins ara i si realment la pilota trenca el totxo el que fem és copiar els maons moltes vegades i canviar-los de color (Recorda copiar el maó únicament quan aquest funcionat sinó hauràs de corregir els errors maó per maó). Amb el ratolí desplaça els maons al lloc que vulguis.

Bé, per acabar hem de fer que perdi quan la pilota cau. Per a això realitzarem un petit truc que consisteix que quan la pilota toqui la línia del fons enviarem a l'escenari un senyal de perdre perquè canviï el fons i aturi el programa.
La rematada de l'exercici seria llavors el següent. Ves al codi de la pilota i copia el següent codi:


Ara construireu dos escenaris, el del joc i el de quan s'acaba la partida. Els escenaris els podeu crear vosaltres:
  • L'escanari del joc l'anomenarei stars
  • L'escenari final de joc l'anomenareu perdio
Guarda el codi i envia'l.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada