http://ai2.appinventor.mit.edu
La pàgina us demanarà un compte per accedir, que ha de ser de gmail. Un cop entreu, veureu això:
Aquests elements no funcionen si no es programen, i això es fa amb la pàgina de blocs, que s'accedeix amb una icona que trobareu dalt a la dreta. L'aspecte és el següent:
A l'esquerra hi ha els blocs que s'usen per programar els elements que heu posat al disseny. La pantalla central està buida, i és on anireu posant els blocs per programar els botons. Per veure com funciona tot plegat, fareu la primera pràctica:
TEOREMA DE PITÀGORES
l'aplicació consisteix en calcular la hipotenusa d'un triangle posant al mòbil el valor dels els dos catets.
Screen1 és el que veureu a la pantalla del nostre mòbil.
En Paleta, a l'esquerra, estan els elements o components que podem posar en la pantalla del nostre mòbil. Botons, casellers, imatges, etiquetes, ...
A la dreta hi ha les propietats dels elements que anem introduint.
Per fer l'aplicació arossegarem des de la Paleta a la pantalla Screen1 els següents elements
- Una Etiqueta (etiqueta1). A les propietats poseu el nom Catet 1
- Un Camp de text (CampoDeTexto1) A les seves Propietats marquem "SoloNúmeros". Esborrem informació de Pista
- Una altra Etiqueta (etiqueta2). A les propietats poseu el nom Catet 2
- Un altre Camp de text (CampoDeTexto2) A les seves Propietats marquem "SoloNúmeros". Esborrem informació de Pista
- Un Botó (Botón1).A les propietats poseu el nom calcular
- Una altra Etiqueta (Etiqueta3). A les propietats poseu el nom la hipotenusa val...
Si premem sobre Screen1, mitjançant les Propietats podem canviar el títol de la pantalla, li posarem Pitàgores. Posem també a Screen1, orientaciónDeLaPantalla a Vertical, per mantenir aquesta posició.
BLOCS
Premem en Blocs per posar els blocs de codis. A la part esquerra tenim els Blocs per posar codis i els controls que hem posat a la pantalla Screen1.
Utilitzarem 3 variables numèriques:
Les variables que anem a utilitzar les declarem prèviament. Mitjançant el bloc Matemàtiques disposem que siguin variables numèriques iniciades a 0.
Com acabem de veure, podem crear el nostre programa i obtindrem un arxiu de la forma pitagoras.apk que podem guardar al nostre ordinador i instal·lar al mòbil per al seu funcionament. L'arxiu pitagoras.apk s'anomena programa compilat, és a dir preparat per instal·lar-se i funcionar..
BLOCS
Premem en Blocs per posar els blocs de codis. A la part esquerra tenim els Blocs per posar codis i els controls que hem posat a la pantalla Screen1.
Utilitzarem 3 variables numèriques:
- un catet (x),
- un altre catet (y)
- la hipotenusa (z).
Les variables que anem a utilitzar les declarem prèviament. Mitjançant el bloc Matemàtiques disposem que siguin variables numèriques iniciades a 0.
Cliqueu sobre Button1 al menú de l'esquerra, i copieu els següents blocs:
- El bloc marró engloba tot el que voleu fer quan es clica el botó.
- Els dos primers blocs serveixen per a que x i y prenguin els valors que hem posat a les caixes dels catets.
- z agafa el valor de la fórmula de la hipotenusa.
- per últim, a la darrera etiqueta es posa un text i el valor de z calculat abans.
MIT AI2
L'aplicació ja està acabada, ara per veure-la al mòbil us podeu descarregar l'aplicació MIT AI2:
Arrenca el programa MIT AI2 Companion que has instal·lat en el teu mòbil. A l'ordinador, prem en Connectar i després en AI Companion.
Et sortirà un QR i un codi.
Al teu mòbil sortirà aquesta pantalla. Escriu el codi anterior o bé escaneja el QR.
El programa passarà al teu mòbil.
El programa quedarà connectat fins que els desconnectem (Connectar / reiniciar Connexió). Si canviem alguna cosa al Designer o en els Blocs immediatament passarà al programa del mòbil. D'aquesta manera podem depurar (debug) els programes que realitzem fins que funcionin correctament.
INSTAL·LAR AL TELÈFON
Quan ja tenim l'aplicació totalment acabada per al seu ús i distribució, el que fem a compilar, això és generar un arxiu de tipus pitagoras.apk que conté l'aplicació preparada per a la seva instal·lació.
Obtindrem el codi QR del nostre programa, per després escanejant el QR amb el mòbil passar-ho a aquest.
Guardar el programa
Però si volem guardar el programa font per a més tard millorar-lo o per compartir-lo, hem de prémer a ...
Els meus Projectes / Exporta al meu ordinador el projecte (.aia) seleccionat.
Obtindrem el fitxer pitagoras.aia que podem compartir.
L'arxiu pitagoras.aia seria el codi font, és a dir podem veure de la manera que està realitzat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada